Konsorcjum Budimeksu i Ferrovial Agroman wybrane do realizacji kolejnego odcinka S7

17 marca 2015 roku olsztyński Oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad poinformował o wyborze oferty konsorcjum Budimeksu (95 proc., lider) i Ferrovial Agroman (5 proc.) na budowę drogi ekspresowej S7 na odcinku Miłomłyn – Olsztynek, pododcinek Ostróda Północ – Ostróda Południe w ciągu drogi S7 wraz z budową obwodnicy Ostródy w ciągu drogi krajowej nr 16. Oferta ma wartość 1,072 mld zł netto.

13 marca br. Sąd Okręgowy w Olsztynie utrzymał w mocy orzeczenie Krajowej Izby Odwoławczej dotyczące rażąco niskiej ceny zaproponowanej przez konsorcjum Salini Polska oraz włoskich Salini Impregilo i Todini Costruzioni Generali oraz oddalił skargę włoskiej spółki Astaldi, która zdaniem zamawiającego przedstawiła ofertę niezgodną ze Specyfikacją Istotnych Warunków Zamówienia. W efekcie GDDKiA wybrało ofertę konsorcjum Budimeksu i Ferrovial Agroman.

- Cieszymy się z wyboru naszej oferty. A że budujemy solidnie i terminowo, zadowoleni będą zarówno inwestor, jak i kierowcy – powiedział Krzysztof Kozioł, rzecznik Budimeksu SA.

Zakres prac obejmuje budowę:

- Ostróda Północ - na przecięciu z drogą wojewódzką nr 530 Ostróda – Łukta – Dobre Miasto (węzeł zapewni wszystkie relacje skrętne);

- Ostróda Południe - na przecięciu z projektowaną obwodnicą Ostródy (droga krajowa nr 16) oraz istniejącą drogą krajową nr 7/16 w miejscowości Górka, w rejonie istniejącego węzła na przecięciu tych dwóch dróg;

- most zespolony nad jeziorem Pauzeńskim w ciągu drogi S-7, o długości 343 m, trzyprzęsłowy,

- most – estakada nad rzeką Drwęcą, przechodzący przez rezerwat przyrody oraz nad linią kolejową (w ciągu drogi S-7), o długości 561 m, dziewięcioprzęsłowy,

- wiadukt na skrzyżowaniu dróg nr 7, 16 i 15 zlokalizowany na węźle Ostróda Południe, o długości 80 m,

- wiadukt/most typu extradosed w ciągu drogi S-16, czteroprzęsłowy, o łącznej długości przęseł 677 m,

- trzy mury oporowe monolityczne o wysokościach do 6 m.

Na realizację inwestycji Budimex będzie miał 20 miesięcy (bez wliczania okresów zimowych od 15 grudnia do 15 marca). Jest to drugi kontrakt spółki na budowę drogi ekspresowej S7. W listopadzie ubiegłego roku Budimex podpisał umowę na budowę 9,4 km odcinka tej drogi od Miłomłyna do Ostródy.

Droga ekspresowa S7 ma duże znaczenie dla Polski. Docelowo połączy północne regiony kraju z południowymi oraz aglomeracje: gdańską, warszawską, kielecką i krakowską.


dostarczył infoWire.pl